ابزار دست بانو

  • ۰
  • ۰

 


نچرخیدن آب پاش ماشین ظرفشویی | ماشین های ظرفشویی شامل بخش های متحرک متعددی می باشند، از قفسه ها گرفته تا محفظه ی مواد شوینده و بازو های آب پاش که جریان آب را بر روی ظروف داخل ماشین هدایت می کنند. در شرایط بهینه، تمام این قطعات به خوبی کار می کنند، اما با گذشت زمان و با استفاده مداوم، ممکن است مشکلاتی ایجاد شود که منجر به نچرخیدن آب پاش ماشین ظرفشویی شود. اگر ظروف شما آنگونه که باید تمیز شوند، تمیز نشده اند، وقت تعمیر ماشین ظرفشویی شما رسیده است تا مطمئن شوید که بازو های آب پاش آزادانه حرکت می کنند. اگر با این مقاله نتوانستید میتوانید از نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش کمک بگیرید.

عدم چرخش بازوهای آب پاش
بررسی دلایل نچرخیدن بازوهای آب پاش ماشین ظرفشویی
خرده غذا های باقی مانده بر روی بازو های آب پاش
شایعترین دلیل نچرخیدن آب پاش ماشین ظرفشویی، خرده های غذایی است که در قسمت داخلی عملکرد بازوی آب پاش جمع شده است. قفسه ی پایینی ماشین ظرفشویی را در بیاورید تا به راحتی به بازوی آب پاش دسترسی پیدا کنید. با دست آن را بچرخانید، و اگر آزادانه حرکت نکرد، شما باید تمام قسمت های سختی که بازو را در جای خود نگه داشته است را به وسیله پیچ گوشتی باز کنید.

پس از خارج کردن آن، هر گونه آشغال و خرده غذایی که در اطراف قرار گرفتن بازو جمع شده است را به خوبی تمیز کنید. این آشغال ها معمولا خرده های غذا، مو و مواد معمول دیگر می باشند. شما می توانید با استفاده از یک مسواک، انگشتان خود یا اگر نیاز به کنده کاری مواد چسبیده شده در آن ناحیه می باشد با استفاده از یک پیچ گوشتی آن را به خوبی تمیز کنید.



همانطور که بازوی آب فشان طی گذشت زمان می تواند خرده های غذا را به خود جذب کند، اگر ماشین ظرفشویی تان دارای برج متصل به بازو آب پاش نیز باشد، همین مشکل می تواند رخ دهد، با این تفاوت که خرده های غذا در زیر برج متصل به آن جمع می شوند.

تا آنجا که بالا می آید با دست آن را بالا بکشید و سپس اجازه دهید به جای خود برگردد، به هر نوع گرفتگی در حرکت یا مانعی در بالا کشیدن آن دقت کنید. اگر حرکت رو به بالای آن صاف و سریع نباشد، شما باید برج متصل به بازو را در بیاورید تا به قسمت های داخلی دسترسی یابید و خرده غذا ها و آشغال های دیگر را از برج و بازو های متصل که موجب نچرخیدن آب پاش ماشین ظرفشویی می شود را از بین ببرید.


بسط ها و لوله ها متصل به بازوهای آب پاش

اگر چه بازو ها ی آب فشان به طور مستقیم توسط پمپ آب ماشین ظرفشویی هدایت می شوند، همه ی آنها دارای منبع آبی پنهانی در زیر  پنل ها و پوشش های پلاستیکی نیستند.

مطمئن شوید که هیچ کدام از این لوله ها طی چرخه ی شستشو در هنگام چرخش با این بازو ها برخوردی نداشته باشند. علاوه بر این، اگر این لوله ها به طرز درست متصل نشده باشند، به اندازه کافی آب برای فشار وارد کردن به بازو ها برای چرخش فراهم نمی کنند، بنابراین اطمینان یابید که تمام اتصالات محکم باشند و نشتی نداشته باشند.

کثیفی پمپ در نچرخیدن آب پاش ماشین ظرفشویی
 

قدرتی که بازو ها را به چرخش در می آورد معمولا مربوط به پمپ آب ماشین ظرفشویی می باشد، اما اگر فیلتر و پمپ گرفتگی داشته باشند، قدرت کافی برای عملکرد درست دستگاه اعمال نمی کنند. اگرچه محل قرار گیری فیلتر ماشین ظرفشویی شما بسته به مدل دستگاه شما می باشد، همه ی آنها پیرو این امر می باشند که فیلتر و پمپ باید تمیز شوند.

اگر هر گونه آشغال و خرده غذایی روی پمپ و فیلتر را پوشانده باشد، شما باید آنها را از بین ببرید تا فشار مناسب به بازو های آب فشان اعمال شود. برای بازدهی بالای ماشین ظرفشویی، فیلتر و پمپ آن را حداقل چند بار در سال تمیز کنید.

 

منبع: آریا بهکار

  • ۹۹/۰۲/۱۴
  • طهورا بلاگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی