ابزار دست بانو

۶ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

اگر در پی یافتن جوابی برای این سوال هستید که چرا یخچال جنرال الکتریک سرد نمیکند.

یا جواب برای این سوال که چرا یخچال جنرال الکتریک خنک نمیکند

پاسخ شما این است که دلیل سرد نکردن یخچال شما مربوط به قسمت گاز و چرخش گاز در مدار میباشد.

اگر گاز به هردلیلی در مدار گردش نداشته باشد سرما تولید نخواهد شد که چند عامل دخیل است

مثلا ممکن است به خاطر نشتی گاز یخچال خالی یا کم شده باشد.

یا مسدودی مسیر باعث نچرخیدن گاز در مدار شود.

یا خرابی موتور باعث عدم تولید سرما شود که باید توسط بهترین تعمیرکار یخچال جنرال الکتریک در تهران

از نمایندگی تعمیر یخچال جنرال الکتریک در تهران عیب یابی و تعمیر گردد

چرا یخچال جنرال الکتریک یخ میزند ؟ چرا یخچال جنرال الکتریک برفک میزند ؟
شما ممکن است به دنبال علت این باشید که چرا یخچال جنرال الکتریک یخ میزند

و یا چرا یخچال جنرال الکتریک برفک میزند که علت آن را میتوان به این گونه توضیح داد.

سطوح داخلی یخچال در داخل خود وسیله ایی به نام اواپراتور دارند که برای تولید سرما یخ میزند.

حال اگر هوا با آن در تماس باشد قطرات رطوبت هوا روی این سطوح نشسته و موجب یخ و برفک میشود.

یا اگر یخچال شما به صورت اتوماتیک خاموش نشود و مدام روشن باشد یخ ها در طول زمان انباشته شده،

و به صورت یخ و برفک قطور دیده میشودکه حتما باید برطرف گردد که آسیب های دیگری را وارد نکند.

چرا یخچال جنرال الکتریک چشمک میزند ؟ چرا یخچال جنرال الکتریک صدا میدهد ؟
اگر یخچال شما چشمک میزند و شما در پی یافتن علت اینکه چرا یخچال جنرال الکتریک چشمک میزند.

و چرا یخچال جنرال الکتریک صدا میدهد هستید عواملی که در دو مورد قبل ذکر کردیم که باعث ایراد میشدند،

و سرمای یخچال از بین میرفت برای اینکه شما زودتر متوجه وجود ایراد در دستگاه شوید.

شرکت جنرال الکتریک ررای اینکار یک چشمک و یک بوق هشدار طراحی کرده که شما از وجود ایراد با خبر شوید.

و آن ایراد را زودتر بررسی و برطرف سازید.

چرا یخچال جنرال الکتریک یکسره کار میکند ؟ چرا یخچال جنرال الکتریک یخ نمیسازد ؟
اگر نمیدانید که چرا یخچال جنرال الکتریک یکسره کار میکند و چرا یخچال جنرال استیل یخ نمیسازد.

در این حالت باید بدانید که سرمای یخچال شما کم میباشد که نه یخ میسازد و یکسره هم کار میکند.

بهتر است توسط تعمیرکار سیار یخچال جنرال الکتریک در تهران تعمیر یخچال جنرال الکتریک در منزل خود ایراد را برطرف سازید

منبع : سامجی سرویس

  • طهورا بلاگ
  • ۰
  • ۰

تایمرهای ماشین ظرفشویی درست کار نمی‌کنند؟
یکی از قابلیت‌های مهم ماشین ظرفشویی که در صرفه‌جویی انرژی بسیار موثر است، استفاده ماشین ظرفشویی از تایمرهای گوناگون است. زمانی که شما تایمری را بر حسب ظرفی که داخل ماشین چیده‌اید انتخاب می‌کنید ماشین طبق آن پیش می‌رود و زمان آبکشی و همچنین خشک‌کن را نیز محاسبه می‌کند. از راه های رفع مشکلات ماشین ظرفشویی بررسی عملکرد تایمر است.

در صورتی که تایمر انتخابی شما اجرا نشود، باید سوئیچ درب ماشین ظرفشویی را کنترل کنید. برای رفع مشکلات ماشین ظرفشویی که مربوط به سوئیچ ماشین ظرفشویی است با کمک یک پیچ گوشتی داخل پانل درب را باز کنید.  ممکن است اتصالاتی در این قسمت به هم خورده باشد البته بهتر است برای رفع مشکل پانل ماشین ظرفشویی بهتر است با سرویس کار نمایندگی ماشین ظرفشویی بوش تماس بگیرید.

آب به داخل ماشین ظرفشویی نمی‌آید؟
ممکن است ماشین ظرفشویی را روشن کنید بعد از اتمام کار متوجه شوید که هیچ کدام از ظرف‌ها شسته نشده است و درست مثل اول خشک و کثیف هستند. برای رفع مشکلات ماشین ظرفشویی آن دسته که مربوط به عدم آبرسانی است، ابتدا آب ماشین ظرفشویی و دریچه ورود آب را به خوبی کنترل کنید و مطمئن شوید که دریچه تخلیه به درستی به محل تخلیه متصل شده است. در حالت عادی با چرخاندن دریچه آب در جهت عقربه‌های ساعت راه آب را می‌توان باز کرد.


راه کار بعدی برای رفع مشکل آب ماشین ظرفشویی این است که هنگامی که ماشین ظرفشویی خنک است و از زمان شستشوی آن مدت زیادی گذشته است شناور داخل ماشین ظرفشویی را نگاه کنید. شناور معمولا یک درب برجسته پلاستیکی کوچک یا یک سیلندر است که داخل پایه وان در نزدیکی جلو و درون محوطه چیدمان ظروف قرار دارد. درب شناور را باز کنید تا بتوانید داخل آن را مشاهده کنید. با کمی تکان دادن آن می‌توانید ببینید یا بشنوید که شناور ماشین ظرفشویی داخل آب محفظه حرکت می‌کند. در صورتی که آب به اندازه کافی داخل شناور نباشد احتمالا لوله کشی آب به درستی انجام نشده است و یا این که آب به اندازه کافی وارد ماشین ظرفشویی نمی‌شود.

علت نشت آب از درب ماشین ظرفشویی چیست؟
گاهی ماشین ظرفشویی هنگامی که در حال کار کردن است، متوجه می‌شوید که از درب آن مقداری آب نشتی دارد برای رفع مشکلات ماشین ظرفشویی مرتبط با  نشتی آب از داخل ماشین ظرفشویی به بررسی درب بپردازید. ممکن است که درب ماشین ترک هایی پیدا کرده باشد که مانع از بسته شدن کامل آن شود.

گاهی نیز علت می‌تواند واشر درب ماشین ظرفشویی باشد. برای رفع مشکل واشر نیز  کافی است یک واشر جدید جایگزین کنید. اگر دستگاه ماشین ظرفشویی خود را مملو از ظروف کرده‌اید و آن‌ها درست در سرجایشان نچیده باشید آب و کف داخل ماشین ظرفشویی به دیواره داخلی درب برخورد می‌کند و از درزها بیرون می‌ریزد و شاید هم ظروف بر روی سوئیچ شناور گیر کرده‌اند و مانع عملکرد صحیح آن می‌شوند.

نشت آب از زیر ماشین ظرفشویی نیز به دلیل استفاده بیش از حد از مواد شوینده مخصوص این وسیله است. برای رفع مشکل نشت آب از زیر دستگاه باید ابتدا پایه‌های ماشین ظرفشویی را تنظیم کرده و این که به میزان مورد نیاز از قرص‌ها یا شوینده‌های مخصوص ماشین ظرفشویی استفاده کرد. در ضمن کنترل شیلنگ ماشین نیز می‌تواند برای  رفع مشکل موثر باشد.

تمام ظروف بعد از شستشو به درستی خشک نشده‌اند
مرحله خشک‌کن ماشین ظرفشویی یک مرحله بسیار مهم و کار آمد است. به دلیل این که شما پس از پایان کار ماشین ظرفشویی به راحتی می‌توانید ظروف شسته و خشک شده را یا استفاده کنید و یا داخل کابینت‌ها قرار دهید و دیگر نیازی به خشک کردن با دستمال و  مشکلات ناشی از آن نخواهید داشت.

ولی ممکن است بعد از این که کار ماشین ظرفشویی تمام شد متوجه شوید که تمامی ظروف داخل ماشین به درستی خشک نشده‌اند و هنوز برخی از آن‌ها کامل خیس هستند. بهترین راه برای رفع مشکلات ماشین ظرفشویی به خصوص برنامه خشک کن می‌بایست ترموستات ماشین ظرفشویی را به درستی کنترل کنید. در برخی از ماشین ها ترموستات در بالای ماشین قرار دارد. این ترموستات می‌تواند باعث خاموش شدن عمل گرم کردن شود. با استفاده از یک مولتی متر می‌توانید این ترموستات را تنظیم کنید. در نهایت برنامه کمک شستشو را بررسی کنید تا در زمان خودش انجام گیرد.

با ماشین ظرفشویی بد بو چه کار کنیم؟
را‌ه‌های بسیاری برای رفع مشکلات ماشین ظرفشویی وجود دارد. ولی بسیاری از ماشین‌های ظرفشویی به محض باز کردن درب بوی بسیاری بدی از آن‌ها به مشام می‌رسد. این حالت سبب می‌شود که هیچ رغبتی برای قرار دادن ظروف داخل آن به وجود نیاید. برای رفع مشکلات ماشین ظرفشویی به خصوص بوی بد ماشین ظرفشویی باید نظافت و نظم را هنگام استفاده از ماشین ظرفشویی بیشتر رعایت کنید.

ظروف غذا را با مواد غذایی داخل ماشین ظرفشویی قرار ندهید. هر چند که فیلتر ماشین ظرفشویی وظیفه‌ای جز جمع کردن این مواد غذایی ندارد. ولی جمع شدن این مواد چرب و بد بو می‌تواند محیط داخل ماشین ظرفشویی علاوه بر بد بو کردن به محلی نمناک و آلوده نیز تبدیل کند. کافی است قبل از قرار دادن ظروف داخل ماشین مقداری از مواد غذایی که بر روی آن‌ها چسبیده را با یک دستمال یا فرچه دور ریخته و آن‌ها داخل ماشین ظرفشویی بچینید. پس از هر بار شستشو نیز حتما فیلتر کف ماشین ظرفشویی را بشویید و تمیز کنید تا هیچ گونه ماده غذایی در این قسمت انباشته نشود.

قرار دادن ظروف پلاستیکی نامرغوب نیز می‌تواند بوی نامطبوعی در ماشین ظرفشویی ایجاد کند. این ظروف با حرارت داخل ماشین ظرفشویی گرما دیده و بوی نامطبوعی را از خود منتشر می‌کنند. در این صورت به راحتی می‌توانید به بررسی داخلی ماشین ظرفشویی برای رفع مشکلات ماشین ظرفشویی نیز بپردازید.

رفع مشکلات ماشین ظرفشویی در قسمت تخلیه آب
در صورتی که زمان کار ماشین ظرفشویی تمام شد و درب آن را باز کردید و متوجه شدید که مقدار زیادی آب درون ماشین ظرفشویی جمع شده است، دستگاه شما دچار اختلال در تخلیه آب شده است.

در صورتی که میزان آب بیش از حد باشد در حدی که از شکاف هوا و یا بالای پمپ بیرون بزند، مشکل از مسیر حرکتی آب است که احتمالا قسمتی از آن تخلیه نمی‌شود و یا این که شیلنگ تخلیه درست عمل نمی‌کند. برای رفع این مشکل باید فیلتر هوای بالای سینک ماشین ظرفشویی خود را برداشته و با یک وسیله زبر مانند یک مسواک آن را خوب تمیز کنید تا انسداد و گرفتگی در این ناحیه به کلی برطرف شود.

منبع: آچارباز

 

  • طهورا بلاگ
  • ۰
  • ۰



یکی از بخش های مهم ماشین لباسشویی که شاید کمتر به آن توجه می شود، جاپودری یا محفظه شوینده است. از طریق این محفظه می توان پودر یا مایع شوینده را به دیگ شستشو رساند. ساخت این قطعه به گونه ای است که برای هریک از انواع پودر و مایع شوینده یا نرم کننده جایگاه مخصوصی دارد. بسیاری از کاربران توجه چندانی به این بخش ندارند؛ لذا احتمال خرابی بخش های مختلف آن به دلیل استفاده نادرست، ضربه و عواملی از این دست بالاست.

مساله دیگر در مورد این قطعه مربوط به زمانی است که پودر و کف از آن بیرون می ریزد. نکاتی که در ادامه این مطلب ذکر می شوند، شما را با ماهیت مخزن پودر لباسشویی و مکشلات این قطعه آشنا خواهند کرد. در صورت بروز اختلال در عملکرد این قطعه می توانید برای تعمیر تخصصی جاپودری ماشین لباسشویی تان به مرکز تعمیر آنلاین تماس بگیرید.


دلایل نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی
بیرون ریختن آب و کف از جاپودری مساله ای است که برخی از کاربران ماشین های لباسشویی با آن مواجه می شوند. در این شرایط علی رغم بسته بودن کامل جاپودری، آب و بعضا کف از آن بیرون ریخته و کاربران را با مشکل مواجه می سازد. معمولا اصلی ترین علت بروز چنین مشکلی، پر بودن بیش از حد جاپودری است. البته گاهی احتمال انسداد مسیر جاپودری به دیگ هم وجود دارد.

پیش از هر چیز بهتر است ظرفیت جاپودری ماشین لباسشویی تان را در نظر گرفته و متناسب با آن از شوینده ها استفاده کنید. حتی توصیه می شود مقدار پودر یا مایع کمتر از ظرفیت مخزن باشد. توجه به میزان آلودگی لباس ها و جنس آنها به شما کمک می کند که حجم ایده آل شوینده را پیدا کنید. همچنین با انتخاب برنامه پری واش Prewash اطمینان خواهید داشت که آب و کف از جاپودری ماشین لباسشویی شما بیرون نخواهد ریخت.

آموزش تمیز کردن جاپودری لباسشویی
یکی از کارهایی که باید برای نگهداری از ماشین لباسشویی تان انجام دهید، تمیز کردن بخش های مختلف آن است. جاپودری از جمله قطعاتی است که پس از مدتی نیاز به تمیز کردن دارد. بدنه و مسیرهای ارتباطی مخزن پودر پس از مدتی جرم گرفته و باید به خوبی تمیز شوند. برای تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی باید به ترتیب زیر عمل کنید:

1-  اول ماشین لباسشویی مورد نظرتان را خاموش کرده و دوشاخه آن را از برق بکشید.

2-  با استفاده از فازمتر مطمئن شوید که بدنه دستگاه برق ندارد.

3-  حالا محفظه شوینده را تا جایی که امکان دارد بیرون بکشید.

4-  کلیدی را که داخل جاپودری ماشین لباسشویی وجود دارد فشار دهید تا مخزن از جایش خارج شود.

5- پس از بیرون آوردن محفظه پودر، قطعات آن را جدا کنید.

6-  اجزاء مختلف محفظه پودر لباسشویی را با آب گرم و برس یا پارچه نرم یا اسفنج تمیز کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که هر گونه مواد شوینده زائد و پودر و مایع باقی مانده از شستشو های قبلی پاک شوند.

7-  محفظه داخلی را که در قسمت ورود و خروج کشویی قرار دارد با دستمال مرطوب پاک کنید .

8-  حالا قطعات محفظه را در جای خود سوار کنید و کشو را به داخل هدایت کنید .

تعمیر جاپودری ماشین لباسشویی
تعمیر جاپودری ماشین لباسشویی کار سختی نیست و با در نظر گرفتن برخی نکات و رعایت کردن آنها به راحتی قابل انجام است. خرابی این بخش یا بروز هرگونه ایراد در آن، عملکرد کلی دستگاه را با مشکلات جدی همراه خواهد ساخت. وقتی این قطعه بشکند و یا مسیرهای آبریز آن به هر دلیلی مسدود شوند، احتمال نشت آب و کف از مخزن پودر وجود خواهد داشت.

منبع: مرکز سخت افزار ایران 

  • طهورا بلاگ
  • ۰
  • ۰

تعمیر برد جاروبرقی

 

تعمیر برد جاروبرقی از چند نظر اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن نگاه کاملا تخصصی داشت. از مهم ترین دلایل برای تعمیر این قطعه می توان به گران بودن قطعه و جلوگیری از تعویض آن و همچنین نقش بسیار مهم آن در کنترل وظایف و فعالیت ها در دستگاه اشاره نمود. در ادامه تیم کالا تعمیر نکات مهمی را برای تست و عیب یابی برد جاروبرقی بیان خواهد کرد.

نکات مهم در تعمیر برد جاروبرقی


مساله بسیار مهمی که در تعمیر برد وجود دارد این است که طراحی برد با توجه به برند دستگاه تغییر می کند. بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی نوعی رقابت چشمگیر را برای طراحی و تولید برد با کیفیت با قابلیت های بالا دارند. در نتیجه با خراب شدن این قطعه باید دانش و تخصص و آشنایی کامل در حوزه تعمیر جاروبرقی و انواع برد داشته باشید.

گام های اصلی در عیب یابی برد جاروبرقی


برد الکتریکی که در بسیاری از لوازم خانگی نسل جدید از آن استفاده میشود، همان مغز دستگاه می باشد که می تواند تمام وظایف را کنترل کند و همچنین دستور اجرای برخی از فرامین را صادر نماید. به همین خاطر باید عیب یابی و تست آن جدی گرفته شود. البته خطاهای زیادی در جاروبرقی ممکن است بروز کند که ریشه و دلیل اصلی آنها به معنای خرابی برد الکتریکی نمی باشند. در نتیجه باید بدانید که کدام نشانه ها را در عملکرد دستگاه باید در نظر بگیریم تا پی به خرابی برد جاروبرقی ببریم.

یکی از اصلی ترین نشانه ها که در عیب یابی برد جاروبرقی بسیار مهم می باشد، روشن نشدن و یا خاموش شدن های ناگهانی دستگاه است. در برخی از مواقع نیز ممکن است در زمان استفاده از کلیدهای جاروبرقی نوعی جرقه در دستگاه مشاهده شود که نشان دهنده خرابی و عیب در برد آن می باشد. علاوه براین، در جاروبرقی هایی که امکان تنظیم سرعت وجود دارند، اگر این عمل به خوبی انجام نشود یکی از نشانه هایی می باشد که تعمیر برد جاروبرقی را ضروری می کند.

تعمیر و تست برد جاروبرقی


با توجه به اینکه چه نشانه هایی در جاروبرقی وجود دارد که وجود خرابی را در برد آن نشان می دهد باید کارهای خاصی را در تعمیر آن انجام داد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • تنظیم نشدن سرعت جاروبرقی

همان طور که قبلا اشاره کردیم، ممکن است تنظیم کننده سرعت جاروبرقی درست کار نکند و در این شرایط باید تعمیر و تست برد جاروبرقی را انجام دهید. برای این منظور لازم است پتانسیومتر روی برد را بررسی کنید. علاوه براین، ممکن است مقاومت های محدود کننده جریان و ولتاژ ورودی دچار عیب شده باشند و نیاز به تعمیر و یا تعویض خواهند داشت.

  • کاهش مکش جاروبرقی

کاهش مکش جاروبرقی اکر بخاطر گرفتگی و مسدود شدن مسیر جریان هوا و پر نشدن کیسه آن نباشد، می تواند نشانه ای از خرابی برد باشد. از آنجا که پتانسیومتر یکی از قعطاتی می باشد که در بالا بردن قدرت مکش جاروبرقی نقش دارد، در نتیجه با رخ دادن خرابی در آن مکش دستگاه با کاهش زیادی مواجه میشود. با تعمیر و تعویض پتانسیومتر می توان این مشکل را رفع نمود

  • جرقه زدن کلیدهای جاروبرقی

ممکن است تا بحال با این مساله برخورد کرده باشید که با کلید زدن نوعی جرقه در جاروبرقی به وجود می آید. این جرقه ها نشان دهنده خرابی در خازن های پارازیت گیر موجود روی برد الکتریکی می باشند. بهتر است با رخ دادن این مشکل خازن های پارازیت گیر که در مجموع 3 عدد می باشند تعویض شوند.

  • بالا بودن ولتاژ ورودی به برد

ولتاژ ورودی به برد الکتریکی باید کنترل شود تا به آن آسیب وارد نشود و این کار بر عهده ی مقاومت های ثابت روی برد می باشد. در نتیجه با مواجه شدن با این مشکل تعویض مقاومت های ثابت را برای تعمیر برد باید انجام دهید.

 

تعمیر برد جاروبرقی بوش


لوازم خانگی بوش نیز مانند سایر برندها طراحی خاصی را برای برد جاروبرقی های خود در نظر گرفته است در نتیجه تعمیر آنها نیاز به مهارت و آشنایی کافی با نوع طراحی و ویژگی های هر یک از قطعات روی برد دارد. هزینه بسیار زیاد بردهای الکتریکی و نقش مهم آنها در نحوه کار کردن جاروبرقی در نهایت باعث میشود تا عیب یابی و تست برد جاروبرقی را تنها به افراد حرفه ای نمایندگی بوش تعمیر آنلاین بسپاریم.

منبع: کالاتعمیر

  • طهورا بلاگ
  • ۰
  • ۰

 

یخچال ساید بای ساید

یخچال ساید بای ساید نسل جدیدی از یخچال فریزرهای معمولی هستند که ظرفیت و گنجایشی 4 برابر بیشتر یخچال فریزهای معمولی را دارد و برای خانواده های پرجمعیت مناسب است ،در یخچال های ساید بای ساید با یک خط جدا کننده عمودی در وسط، قسمت یخچال و فریزر را از هم جدا کرده اند که در بعضی از مدلهایش به صورت Door in Door که دارای درب های تو در تو هستند طراحی می شوند .

 

مزایا و معایب یخچال ساید بای ساید

 

فضای بیشتر فریزر

دسترسی آسانتر به داخل یخچال

دارای قفسه های بیشتر در قسمت فریزر

ظرفیت ذخیره سازی بیشتر در درب

مجهز به سیستم جریان چندگانه

مجهز به محفظه مخصوص نگهدارنده

مجهز به سیستم یخساز و آبسرد کن

 

 

نداشتن فضای کافی برای اقلام بزرگ

فضای کم یخچال

حمل و نقل سخت

هزینه بالای تعمیر (  تعمیر ساید بای ساید جنرال الکتریک قیمت مناسیب میگیرند میتوانید مراجعه کنید)

نیازمند تعویض فیلترهای تصفیه 

منبع: آترین کالا

  • طهورا بلاگ
  • ۰
  • ۰

 

جاروبرقی یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین لوازمی است که در خانه همه ما پیدا می‌شود و نقش اصلی‌اش هم نظافت و پاک کردن سطوح مختلف خانه از گردوغبار و آلودگی‌هاست

اگر این روزها قصد خرید جاروبرقی را دارید مخصوصا عروس خانم های گل که نمی‌دانید که کدام مارک بهتر است، باید همین‌جا خیالتان را راحت کنیم که هنگام خرید جاروبرقی،‌ خیلی در قید و بند مارک و شکل ظاهری آن نباشید و بیشتر‌ به این نکات توجه کنید:

▪ قدرت جاروبرقی
قدرت جاروبرقی که با نشان «وات» روی آن نوشته شده است، توان جاروبرقی در مکش زباله‌ها را به شما نشان می‌دهد. یعنی هر چقدر «وات» این وسیله بالاتر باشد، قدرت مکش آن هم بیشتر می‌شود. در حال حاضر، جاروبرقی‌هایی با قدرت ۱۵۰۰ تا ۲۲۰۰ وات در بازار وجود دارند. البته شاید برخی از فروشگاه‌ها، جاروبرقی‌های ۱۰۰۰ تا ۱۳۰۰ واتی هم داشته باشند که این نوع از جاروها با توجه به قدرت کم و سروصدای زیادشان، دیگر طرفدار چندانی ندارند. بد نیست بدانید که خوشبختانه، نمونه‌های جدیدی از جاروبرقی به بازار آمده‌اند که یک دکمه جداگانه روی آنها نصب شده است و شما می‌توانید با بالا و پایین کردن آن، توان مکش جاروبرقی را بدون اینکه صدای آن کم و زیاد شود، از ۱۳۰۰ تا ۲۲۰۰ وات تغییر بدهید. با این مزیت برای تمیز کردن فرش‌ها و مکان‌های آلوده‌تر از قدرت بیشتر و برای نظافت سنگ و سرامیک یا پارکت خانه، از قدرت کمتری استفاده می‌کنید.

▪ صدای گوشخراش
گاهی صدای جاروبرقی آنقدر آزاردهنده است که همسر یا فرزندتان از شما درخواست می‌کند در نبود آنها خانه را جارو کنید! اما تکلیف خودتان چیست؟ بهترین کار، پیشگیری از بروز چنین مشکلی است. یعنی جاروبرقی‌هایی با توان بالا بخرید. البته بعضی وقت‌ها، جاروبرقی‌های پرتوان و با نام و نشان معتبر هم سر و صدای زیادی دارند بنابراین بد نیست هنگام خرید از فروشنده بخواهید جارو را برایتان روشن کند تا شما ببینید تحمل شنیدن صدایش را دارید یا نه؟ اگر هم دیگر کار از کار گذشته و جاروبرقی را خریده‌اید، می‌توانید برای حفظ آرامش روانی خود، هنگام جارو، گوشتان را با یک پنبه بپوشانید تا کمتر اذیت بشوید!

 

▪ جنس جاروبرقی:
بهتر است جنس لوله‌های جاروبرقی،‌ فلزی باشند تا در اثر افتادن یا برخورد با در و دیوار، نشکنند و زود از بین نروند. لوله‌های پلاستیکی، با کوچک‌ترین سرما و گرمایی ترک می‌خورند و همین ترک می‌تواند منبع تجمع انواع و اقسام ریزگردها و آلودگی‌های منزل باشد و از طریق تماس پوستی با دستتان باعث ایجاد حساسیت و حتی بیماری در بدن شما شود. هنگام خرید، حواستان به لوله خرطومی جاروبرقی هم باشد. لوله خرطومی باید کاملا نرم و انعطاف‌پذیر باشد و با هر چرخشی امکان شکستن یا ترک خوردن آن پیش نیاید.

 

▪ لوازم و امکانات جانبی جاروبرقی
بعضی از جاروبرقی‌ها، چند سَری مختلف برای نظافت مبل‌ها، گوشه‌های خانه، زیر یخچال و گاز، سرامیک و حتی گردگیری پرده‌ها دارند بنابراین اگر دوست دارید که با یک تیر، چند نشان بزنید، بهتر است که سراغ این نوع جاروبرقی‌ها بروید. به علاوه، در برخی از جاروبرقی‌ها امکان فشرده کردن زباله‌ها هم وجود دارد. یعنی خود جاروبرقی به صورت خودکار، زباله‌ها را مانند توپ کوچکی فشرده می‌کند و هنگام خالی کردن محفظه زباله جاروبرقی، مجبور نمی‌شوید کلی گرد و خاک را تحمل کنید. راستی! یادتان باشد که حتما جاروبرقی‌هایی را انتخاب کنید که دسته آنها قابلیت تنظیم ارتفاع برحسب قد و قامت شما را داشته باشند. شما می‌توانید با فشردن دکمه‌ای کوچک که روی دسته این جاروبرقی‌ها قرار دارد،‌ ارتفاع دسته را با قد خودتان هماهنگ کنید تا هنگام جارو کشیدن، بیش از اندازه خم نشوید و کمردرد نگیرید.

 

▪ پاکت جاروبرقی یکبار مصرف باشد
پاکت جاروبرقی‌ها هم که معمولا ۲ نوع هستند؛ پارچه‌ای و کاغذی. نظر تمام متخصصان آسم و آلرژی این است که برای پیشگیری از ورود گرد و خاک به گلویتان و ابتلا به حساسیت‌های احتمالی تنفسی یا حتی پوستی، از پاکت‌های جاروبرقی کاغذی یکبار مصرف استفاده کنید و دور پاکت‌های پارچه‌ای را خط بکشید. برای خریدن پاکت های ارجینال به نمایندگی جاروبرقی بوش مراجعه کنید

 

▪ سیم جاروبرقی
معمولا اندازه سیم جاروبرقی‌ها بین ۵/۱ تا ۲ متر است اما اگر خانه شما بزرگ است و حوصله ندارید مدام دوشاخه جاروبرقی را از پریز برق بکشید، می‌توانید کمی بیشتر در بازار بگردید و جاروهایی با طول سیم ۳ متر هم پیدا کنید. اگر سیم جاروبرقی‌تان کوتاه است، می‌توانید یک سیم سیار ۲ یا ۳ متری هم بخرید تا با اتصال سیم جاروبرقی به آن، بتوانید تمام اتاق‌های خانه را با یک بار فرو کردن دوشاخه در پریز، جارو بکشید. البته هنگام جارو کشیدن باید حواستان باشد که سیم بلند آن به دسته مبل‌ها یا زیر دست‌وپای فرزند کوچکتان گیر نکند و شما را به دردسر نیندازد!

 

▪ مصرف انرژی جاروبرقی
اگر شما هم دوستدار محیط زیست و حافظ منابع ملی مانند انرژی برق هستید، هنگام خرید جاروبرقی، به برچسب میزان مصرف انرژی آن دقت کنید و ببینید که فلش مصرف انرژی، روی کدام حرف قرار گرفته است. تمامی برچسب‌های مصرف انرژی، از حرف A تا G، تقسیم‌بندی شده‌اند و هر چقدر فلش میزان مصرف به حرف A نزدیک‌تر باشد، یعنی مصرف برق آن کالا کمتر و بازدهی‌اش بیشتر است و هرچقدر که این فلش به سمت حرف G برود، یعنی با روشن کردن آن کالای برقی، برق بیشتری را مصرف می‌کنید و بازدهی کمتری را هم از آن می‌بینید.

 

منبع: ممتازکالا

  • طهورا بلاگ