ابزار دست بانو

  • ۰
  • ۰

تعمیر برد جاروبرقی

 

تعمیر برد جاروبرقی از چند نظر اهمیت بسیار زیادی دارد و باید به آن نگاه کاملا تخصصی داشت. از مهم ترین دلایل برای تعمیر این قطعه می توان به گران بودن قطعه و جلوگیری از تعویض آن و همچنین نقش بسیار مهم آن در کنترل وظایف و فعالیت ها در دستگاه اشاره نمود. در ادامه تیم کالا تعمیر نکات مهمی را برای تست و عیب یابی برد جاروبرقی بیان خواهد کرد.

نکات مهم در تعمیر برد جاروبرقی


مساله بسیار مهمی که در تعمیر برد وجود دارد این است که طراحی برد با توجه به برند دستگاه تغییر می کند. بسیاری از تولیدکنندگان لوازم خانگی نوعی رقابت چشمگیر را برای طراحی و تولید برد با کیفیت با قابلیت های بالا دارند. در نتیجه با خراب شدن این قطعه باید دانش و تخصص و آشنایی کامل در حوزه تعمیر جاروبرقی و انواع برد داشته باشید.

گام های اصلی در عیب یابی برد جاروبرقی


برد الکتریکی که در بسیاری از لوازم خانگی نسل جدید از آن استفاده میشود، همان مغز دستگاه می باشد که می تواند تمام وظایف را کنترل کند و همچنین دستور اجرای برخی از فرامین را صادر نماید. به همین خاطر باید عیب یابی و تست آن جدی گرفته شود. البته خطاهای زیادی در جاروبرقی ممکن است بروز کند که ریشه و دلیل اصلی آنها به معنای خرابی برد الکتریکی نمی باشند. در نتیجه باید بدانید که کدام نشانه ها را در عملکرد دستگاه باید در نظر بگیریم تا پی به خرابی برد جاروبرقی ببریم.

یکی از اصلی ترین نشانه ها که در عیب یابی برد جاروبرقی بسیار مهم می باشد، روشن نشدن و یا خاموش شدن های ناگهانی دستگاه است. در برخی از مواقع نیز ممکن است در زمان استفاده از کلیدهای جاروبرقی نوعی جرقه در دستگاه مشاهده شود که نشان دهنده خرابی و عیب در برد آن می باشد. علاوه براین، در جاروبرقی هایی که امکان تنظیم سرعت وجود دارند، اگر این عمل به خوبی انجام نشود یکی از نشانه هایی می باشد که تعمیر برد جاروبرقی را ضروری می کند.

تعمیر و تست برد جاروبرقی


با توجه به اینکه چه نشانه هایی در جاروبرقی وجود دارد که وجود خرابی را در برد آن نشان می دهد باید کارهای خاصی را در تعمیر آن انجام داد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • تنظیم نشدن سرعت جاروبرقی

همان طور که قبلا اشاره کردیم، ممکن است تنظیم کننده سرعت جاروبرقی درست کار نکند و در این شرایط باید تعمیر و تست برد جاروبرقی را انجام دهید. برای این منظور لازم است پتانسیومتر روی برد را بررسی کنید. علاوه براین، ممکن است مقاومت های محدود کننده جریان و ولتاژ ورودی دچار عیب شده باشند و نیاز به تعمیر و یا تعویض خواهند داشت.

  • کاهش مکش جاروبرقی

کاهش مکش جاروبرقی اکر بخاطر گرفتگی و مسدود شدن مسیر جریان هوا و پر نشدن کیسه آن نباشد، می تواند نشانه ای از خرابی برد باشد. از آنجا که پتانسیومتر یکی از قعطاتی می باشد که در بالا بردن قدرت مکش جاروبرقی نقش دارد، در نتیجه با رخ دادن خرابی در آن مکش دستگاه با کاهش زیادی مواجه میشود. با تعمیر و تعویض پتانسیومتر می توان این مشکل را رفع نمود

  • جرقه زدن کلیدهای جاروبرقی

ممکن است تا بحال با این مساله برخورد کرده باشید که با کلید زدن نوعی جرقه در جاروبرقی به وجود می آید. این جرقه ها نشان دهنده خرابی در خازن های پارازیت گیر موجود روی برد الکتریکی می باشند. بهتر است با رخ دادن این مشکل خازن های پارازیت گیر که در مجموع 3 عدد می باشند تعویض شوند.

  • بالا بودن ولتاژ ورودی به برد

ولتاژ ورودی به برد الکتریکی باید کنترل شود تا به آن آسیب وارد نشود و این کار بر عهده ی مقاومت های ثابت روی برد می باشد. در نتیجه با مواجه شدن با این مشکل تعویض مقاومت های ثابت را برای تعمیر برد باید انجام دهید.

 

تعمیر برد جاروبرقی بوش


لوازم خانگی بوش نیز مانند سایر برندها طراحی خاصی را برای برد جاروبرقی های خود در نظر گرفته است در نتیجه تعمیر آنها نیاز به مهارت و آشنایی کافی با نوع طراحی و ویژگی های هر یک از قطعات روی برد دارد. هزینه بسیار زیاد بردهای الکتریکی و نقش مهم آنها در نحوه کار کردن جاروبرقی در نهایت باعث میشود تا عیب یابی و تست برد جاروبرقی را تنها به افراد حرفه ای نمایندگی بوش تعمیر آنلاین بسپاریم.

منبع: کالاتعمیر

  • ۹۹/۰۱/۱۲
  • طهورا بلاگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی