ابزار دست بانو

  • ۰
  • ۰



یکی از بخش های مهم ماشین لباسشویی که شاید کمتر به آن توجه می شود، جاپودری یا محفظه شوینده است. از طریق این محفظه می توان پودر یا مایع شوینده را به دیگ شستشو رساند. ساخت این قطعه به گونه ای است که برای هریک از انواع پودر و مایع شوینده یا نرم کننده جایگاه مخصوصی دارد. بسیاری از کاربران توجه چندانی به این بخش ندارند؛ لذا احتمال خرابی بخش های مختلف آن به دلیل استفاده نادرست، ضربه و عواملی از این دست بالاست.

مساله دیگر در مورد این قطعه مربوط به زمانی است که پودر و کف از آن بیرون می ریزد. نکاتی که در ادامه این مطلب ذکر می شوند، شما را با ماهیت مخزن پودر لباسشویی و مکشلات این قطعه آشنا خواهند کرد. در صورت بروز اختلال در عملکرد این قطعه می توانید برای تعمیر تخصصی جاپودری ماشین لباسشویی تان به مرکز تعمیر آنلاین تماس بگیرید.


دلایل نشت آب از جاپودری ماشین لباسشویی
بیرون ریختن آب و کف از جاپودری مساله ای است که برخی از کاربران ماشین های لباسشویی با آن مواجه می شوند. در این شرایط علی رغم بسته بودن کامل جاپودری، آب و بعضا کف از آن بیرون ریخته و کاربران را با مشکل مواجه می سازد. معمولا اصلی ترین علت بروز چنین مشکلی، پر بودن بیش از حد جاپودری است. البته گاهی احتمال انسداد مسیر جاپودری به دیگ هم وجود دارد.

پیش از هر چیز بهتر است ظرفیت جاپودری ماشین لباسشویی تان را در نظر گرفته و متناسب با آن از شوینده ها استفاده کنید. حتی توصیه می شود مقدار پودر یا مایع کمتر از ظرفیت مخزن باشد. توجه به میزان آلودگی لباس ها و جنس آنها به شما کمک می کند که حجم ایده آل شوینده را پیدا کنید. همچنین با انتخاب برنامه پری واش Prewash اطمینان خواهید داشت که آب و کف از جاپودری ماشین لباسشویی شما بیرون نخواهد ریخت.

آموزش تمیز کردن جاپودری لباسشویی
یکی از کارهایی که باید برای نگهداری از ماشین لباسشویی تان انجام دهید، تمیز کردن بخش های مختلف آن است. جاپودری از جمله قطعاتی است که پس از مدتی نیاز به تمیز کردن دارد. بدنه و مسیرهای ارتباطی مخزن پودر پس از مدتی جرم گرفته و باید به خوبی تمیز شوند. برای تمیز کردن جاپودری ماشین لباسشویی باید به ترتیب زیر عمل کنید:

1-  اول ماشین لباسشویی مورد نظرتان را خاموش کرده و دوشاخه آن را از برق بکشید.

2-  با استفاده از فازمتر مطمئن شوید که بدنه دستگاه برق ندارد.

3-  حالا محفظه شوینده را تا جایی که امکان دارد بیرون بکشید.

4-  کلیدی را که داخل جاپودری ماشین لباسشویی وجود دارد فشار دهید تا مخزن از جایش خارج شود.

5- پس از بیرون آوردن محفظه پودر، قطعات آن را جدا کنید.

6-  اجزاء مختلف محفظه پودر لباسشویی را با آب گرم و برس یا پارچه نرم یا اسفنج تمیز کنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که هر گونه مواد شوینده زائد و پودر و مایع باقی مانده از شستشو های قبلی پاک شوند.

7-  محفظه داخلی را که در قسمت ورود و خروج کشویی قرار دارد با دستمال مرطوب پاک کنید .

8-  حالا قطعات محفظه را در جای خود سوار کنید و کشو را به داخل هدایت کنید .

تعمیر جاپودری ماشین لباسشویی
تعمیر جاپودری ماشین لباسشویی کار سختی نیست و با در نظر گرفتن برخی نکات و رعایت کردن آنها به راحتی قابل انجام است. خرابی این بخش یا بروز هرگونه ایراد در آن، عملکرد کلی دستگاه را با مشکلات جدی همراه خواهد ساخت. وقتی این قطعه بشکند و یا مسیرهای آبریز آن به هر دلیلی مسدود شوند، احتمال نشت آب و کف از مخزن پودر وجود خواهد داشت.

منبع: مرکز سخت افزار ایران 

  • ۹۹/۰۱/۱۶
  • طهورا بلاگ

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی